Logo Connecta-t

Què és el SEO?

SEO son les sigles de Search Engine Optimitzation, que traduit literalment és Optimització de Motors de Cerca. Es tracta d'un conjunt d'elements que tenen com a objectiu que el lloc web resulti atractiu pels motors de cerca, i que d'aquesta manera aparegui en les recerques més sovint o en millor posició que la competència. D'això en direm posicionament natural.

Encertar el client objectiu

Estratègia basada en SEO

Una estratègia basada en el SEO, requereix d'un gran esforç de control i d'un manteniment constant de la web.

En sectors de molta competència els primers llocs del posicionament natural estan molt disputats, i qualsevol canvi en la pàgina web del competidors pot afectar la pròpia posició.

Aquesta estratègia és necesaria però pot ser molt costosa, encara que no s'aposti pel SEO com a estratègia principal per fer arribar usuaris a la nostra pàgina web, aquesta ha de tenir unes premises per fer-se un lloc en els cercadors.

SEM, l'alternativa de pagament

Els cercadors tenen com a principal objectiu el seu negoci de publicitat, i per aconseguir-ho han de posar en la primer lloc allò que l'usuari vol trobar.

D'aquesta manera neix el SEM que son les sigles de Seach Engine Marketing. El SEM posa en primer lloc en els resultats de les cerques enllaços patrocinats, cada cop que un usuari fa clic sobre un d'aquest enllaços el client paga un import.

L'import es fixa amb un sistema semblant al d'una subasta, si hi ha molta competència l'import es més elevat. En alguns sectors, en la recerca de determinades paraules, l'import pot ser 10 o 20 vegades més car que en altres.

Els algoritmes

Els paràmetres utilizats pel motors de cerca com Google, Yahoo, o Bing son d'una gran complexitat. Hi intervenen per exemple l'estructura del lloc web, la velocitat de càrrega de la pàgina, els enllaços intern i externs, i un llarg etcètera.

Evidenment els algoritmes utilitzats per calcular el valor d'un lloc web i posicionar-lo millor o pitjor entre els resultats d'una recerca, son secret industrial i canvien molt sovint. Els cercadors utilitzen robots (també anomenats spiders) per explorar Internet continuament i determinar quin és el valor de cada lloc web i quines paraules hi destaquen.

Alguns d'aquest algoritmes estan dissenyats per trobar "trampes", com paraules repetides molt sovint però en frases sense sentit, o enllaços a pàgines externes absurdes.